Äckelfia

Sedan en tid tillbaka har jag en "statcounter" inlagd på min blogg. En statcounter gör att jag kan få reda på en massa kul om er, mina kära läsare, vad ni har för IP-adresser, vilket land och vilken kommun ni befinner er i. Ibland även vilket företag ni surfar ifrån (Sofie, är det du som jobbsurfar från KPMG:s server med jämna mellanrum? Fy skäms!). Jag vet till exempel att jag har väldigt många läsare på regeringskansliet i Stockholm (hej hej!), liksom läsare från NY, Paris, Schweiz och Hong Kong!

Man ska verkligen inte tro att man är anonym på Internet om det nu var några av er som trodde det!

Med min statcounter kan jag även få reda på hur mina läsare har hittat till bloggen. En hel del har klickat sig hit via länken på
Glamourprinsessans blogg, många andra har kommit hit via googles sökfunktioner. Gällande det sistnämnda är det lite skoj att se vad man kan googla på för konstigheter för att hitta till min blogg: slime, frimurare, madonna, barcelona, bryssel och "fina flickor" är några exempel.

Ibland är det mindre skoj att se vad folk har googlat på för att hitta till mig... här senast blev jag faktiskt riktigt ledsen när jag såg att någon person från Höör i Skåne googlade på "Flickor som är äckliga" och kom till mig... :(

Jag är väl inte så äcklig?

*snyft*


Kommentarer
Postat av: Niklas Eriksson

Som sagt man är inte sådär väldigt anonym
på nätet inte.
- Men det är ingen nyhet för undertecknad i allafall.
/Mvh Niklas
IP:217.31.xxx.xxx

Postat av: Mette

Haha, googles vägar äro outgrundliga! Du får låta bli att skriva vissa ord... som typ "äckliga" :) Själv sökte jag på ett visst sminkmärke för att hitta hit.

2007-04-17 @ 22:10:08
Postat av: Karolina

Hej, antar att MDH server syns rätt ofta!
det blir ofta en paus in på din blogg när hjärnan lägger av... nu har i ju för sig hjärnan varit på ett tag... äntligen kommit igång bra med C-uppsatsen!!!

kram

2007-04-17 @ 23:02:59
Postat av: Sofia

Niklas: Nej, men tyvärr så tror jag att många andra tror det!

Mette: Haha, ja så kan det gå, vilket sminkmärke var det? :)

Karolina: Jag ska undersöka om jag kan se MDH bland träffarna, då vet jag alltså att det är du! Lycka till med c-uppsatsen!!

2007-04-18 @ 08:48:57
Postat av: Lina

Hej!
Jag hittade din blogg när jag sökte på roliga hemliga uppdrag man kunde göra under middagar. Detta inför en stundande julfest på jobbet...
Festen blev jättelyckad- tack för tipsen och en bra blogg!

2007-04-18 @ 14:58:40
Postat av: Sofie

Va? Skulle jag? Nöjessurfa på arbetstid? Icke! :) Har kanske hänt någon gång... Den bistra sanningen är att jag oftast sitter över på jobbet för att kompensera för mina små pauser som nu till exempel. Tidrapporten med 8 timmars arbetstid kan inte innehålla alltför mycket kontorstid :) Valborg va? Party. Kram

2007-04-18 @ 17:13:45
Postat av: Sofia

Lina: haha, vad kul att jag kunde hjälpa till! Vår fest blev oxå jättelyckad!

Sofie: Du har så rätt! Vi måste planera Valborg, I call you!

2007-04-19 @ 15:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback