Bastoppstips

image818Bastoppar är ju något av en förbrukningsvara, i varje fall för min del. Slit och släng är det som gäller och det skulle aldrig falla mig in att lägga ut något större belopp på en bastopp (observera rimmet!).

Dock skadar det ju inte om det är skaplig kvalitet på plaggen och att de håller några tvättar åtminstone. Tidigare har jag storkonsumerat H&M:s 49 kronors variant, ett helt ok baslinne som numera finns i många färger och mönster.

Linnet, som förvisso är av bra kvalitet i förhållande till det låga priset, blir tyvärr solkigt och urtunnat efter några tvättar.



(Se till vänster)










image819Sedan en tid tillbaka har jag dock hittat budgetbastopparnas Rolls Royce, även detta linne är från H&M men den lite mer outforskade (i varje fall för min del) LOGG-avdelningen.

För bara 59 kronor kan man där hitta enkla baslinnen i tjockare och hållbarare kvalitet än ovan nämnda. Väl värt den extra tiokronan eftersom linnet håller formen tvätt efter tvätt. 

95% bomull och 5% elastan består den av och finns i en massa kulörer, jag har ett grått och ett blått som jag använder som träningslinnen och ett vitt som jag använder som bastopp. Fler skall definitivt investeras i.

Såna här fynd gör en verkligen lycklig, skynda fynda!


(Se till höger)


Allmän varning: LOGG säljer två snarlika linnen för 59 kronor, men kvaliteten är väldigt olika. Se till att du får den bästa!!

  

Kommentarer
Postat av: Funbrainpoptropica

Greetings! The excellent site, has especially liked design. Thanks.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback