Diplomering

Det är med stor avund som jag läser om Glamourprinsessans diplomeringsfestligheter i helgen. Med minst lika stor avund lyssnar jag till min lyckade kompis Sofie som skall diplomeras i Stockholms stadshus efter att ha tagit ekonomexamen på Handels. Grattis till båda två!

Frågan som jag ställer mig är bara vad som händer med mig??!! För mindre än en månad sedan så blev jag ju examinerad pol-magare från Uppsala universitet. Det är ju oxå en bedrift som borde firas, eller?! Ritualen för oss statsvetare utgörs dock av att vi hör av oss till skatteverket för att få ut ett färskt personbevis som vi sedan skickar in till examinationsenheten på universitetet, några veckor senare dimper ett diplom ner i brevlådan där man är folkbokförd. Yep, thats it! Inga roliga hattar, middagstal, tjusiga klänningar eller skålar i champagne... Skandal!!!

När man tog studentexamen för en sisådär sex år sedan så firades det ju i en månad i sträck, det åktes limousin, gicks på bal, dracks skumpa, sjöngs, hölls tal, gräts och hurrades. För en gymnasieexamen?!

Polmagare i hela Sverige, förenen eder, vi måste styra upp det här. Jag vill fira!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag är på! Det där brevet med diplomet var såå sorgligt. Inbjudan till alumni...pyttsan! Jag tycker vi slår till på en hejdundrande fest.

2007-04-16 @ 08:59:07
Postat av: Sofi

Jag håller helt med! Att hämta ut sitt diplom hos nån sunkig spelkiosk med posträttigheter känns patetiskt. Som att allt slit i 4 år inte var värt mer än att en snubbe säger åt en att skiva under på den streckade linjen medan han glor på körkortet. Pompa och ståt åt pol.magarna!

2007-04-16 @ 09:28:16
Postat av: Sofia

Linda och Sofi: Vad sägs om att styra upp en liten diplomering i låt säga början av juni? Brewitz är säkert på idén!

2007-04-16 @ 09:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback