Upptäckt

Idag har jag gjort en fantastisk upptäckt, nämligen den stora skog som finns precis i utkanten av centrala Bryssel, kanske tjugo minuters promenad hemifrån mig! Det var verkligen i rättan tid som upptäckten gjordes... precis som jag började lessna rejält på bilar, avgaser och smutsiga trottoarer!

I skogen fanns en liten sjö och massor med stora grönytor och fåglarna kvittrade, man kunde verkligen koppla bort att man befann sig i en smutsig storstad för ett ögonblick. Underbart! Tyvärr så misstänker jag att det under varma sommardagar är fler människor än träd i den skogen...  För en bondflicka som mig så kändes det ändå lite befriande!

Dock upptäckte jag oxå att jag bums måste bege mig till apoteket och inhandla stora mängder allergimedicin. Den gröna explosionen som inträffat de senaste veckorna är mer än mina ögon, öron, näsa och hals pallar med... :(

Kommentarer
Postat av: Niklas Eriksson

Stackars tjej, allergi är ett elände. Jag vet har det själv, har dock inte börjat här riktigt ännu.

/Mvh Niklas

Postat av: Hillevi

Oj, Bryssel, häftigt! Jobbar du med något politiskt?

2007-04-22 @ 15:18:58
URL: http://entuff.blogg.se
Postat av: Sofia

Niklas: Ja, det är verkligen hemskt!

Hillevi: Ja, jag jobbar med utrikespolitik på Sveriges EU-representation, alltså inom regeringskansliet, mycket roligt!

2007-04-23 @ 12:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback