Reslust

Åh... jag är så sjukt sugen på att åka ut och resa lite!! Jag vill göra något spännande, uppleva något... Jag skulle vilja åka till Afrika!!

Surfade in på
Rosa Bussarna och hittade en drömresa, Sydafrika till Kenya, åtta veckor och man får se nästan hela södra Afrika. Det vore underbart. Resan börjar i november och kostar drygt 40 000, jag funderar faktiskt på att börja spara... Det finns ju kortare resor oxå, men gör jag något så vill jag göra det ordentligt.

Buss som färdmedel är faktiskt dessutom väldigt underskattat, förra sommaren åkte jag buss från Perth till Darwin, det är nästan 400 mil. Lite träsmak får man ju ta, men man får se väldigt mycket mer än om man skulle åka tåg eller flyga.

Jag vill, jag vill, jag vill!!!


44180-743

Kommentarer
Postat av: naoki

Jag har en kompis som gör exakt den resan just nu. Jag har haft lite kontakt med honom och från vad jag har hört så ska det vara bra =) På natten kan man sova på taket under bar himmel.. det tycker jag låter häftigt.

Postat av: Sofia

Åh, Gud vad härligt! Nu är jag ännu mera sugen på att åka!

2007-02-25 @ 22:12:26
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Samuel

Jag tycker att du kan stanna hemma ett tag nu! Jag längtar efter dig! I vart fall kan du väl bo nära nån flygplats och inte så långt borta så att jag kan komma och hälsa på dig!

puss & kram

Samuel

2007-02-26 @ 07:38:57
Postat av: Ma

...och jag håller med Samuel!

2007-02-26 @ 08:15:51
Postat av: sara

Hej!
mina föräldrar åkte en rosa bussarna resa i höstas i sydamerika. En 50 + variant. de var super nöjda!
Min mamma (då hippie) åkte en sån på 70-talet till Indien via Iran, Pakistan, Afganistan m.m...
Det verkar kul!
kram

2007-02-26 @ 08:27:25
Postat av: Sofia

Samuel: Jag kan ju ta med dig i resväskan! :)

Sara: Det låter grymt, jag måste utforska min hippie-sida lite mer, jag vet att den finns där, men tyvärr ganska långt inne... ;)

2007-03-03 @ 11:53:23
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback