Vem är du, vem är jag?

När jag följer statistiken här på bloggen så slår det mig vilken förvånande jämn ström jag har på min läsekrets, det är typ 140 unika sidvisningar varje dag och cirka 300 dagliga sidvisningar totalt. Variationerna är minimala, typ plus/minus fem.

Detta får mig att tro att jag har en ganska konstant läsekrets på ungefär 150 personer... Som följer mitt liv och leverne dag ut och dag in. Jag vet att flera av dessa är vänner och familj, och att andra läsare gör sig kända genom kommentarsfunktionen. Men vilka är ni andra, ni mystiska människor?

Eftersom jag nu trots allt lämnar ut mitt liv och leverne, till allmänhetens glädje eller förtvivlan så undrar jag om jag skulle kunna få kräva en liten motprestation?

Snälla...?

Kan inte du bara skriva ett par rader i kommentarsfältet, alternativt skicka ett litet mail till
[email protected], och bara skriva något om dig själv, tex kön, ålder, hur du hittade hit eller om vi känner varandra i verkligheten?

Det skulle vara så otroligt roligt att läsa. Ibland känns det liksom som att man skriver ut i tomma intet och det är svårt att fatta att galenskaperna som man plitar ner faktiskt läses av riktiga människor, av kött och blod, i hundratal dessutom. Totalt ofattbart!

Tack så mycket!!

/Sofia

Kommentarer
Postat av: Lillisen

Jag är en tjej, 22 år gammal, vi känner inte varandra men det känns ibland som om jag känner dig! Gillar verkligen bloggen & jag är inne på den flera gånger varje vecka. TJING!

2007-02-19 @ 21:31:33
Postat av: J.eynie

Hej! Namnet är Jenny, 21 år gammal. Vi känner inte varandra och jag hittade dig via tjejblog.com! :) Får läsa vidare, enda jag har hunnit med - är detta inlägg om att du ville ha någon typ av respons. Here you get my message! Min blog: http://jeynie.spaces.live.com. Och jag känner som dig, man undrar ju vilka det är som läser, etc.

Postat av: nina

Hej! Jag är en tjej på 22 år, som inte känner dig i verkligheten men tycker att du skriver på ett bra sätt och att det är roligt att läsa. Skulle tro att jag hittade hit mha nån länk eller så... Iaf, fortsätt skriva! :)

2007-02-19 @ 21:48:07
Postat av: J.eynie

Hej! Namnet är Jenny, 21 år gammal. Vi känner inte varandra och jag hittade dig via tjejblog.com! :) Får läsa vidare, enda jag har hunnit med - är detta inlägg om att du ville ha någon typ av respons. Here you get my message! Min blog: http://jeynie.spaces.live.com. Och jag känner som dig, man undrar ju vilka det är som läser, etc. /Jenny

2007-02-19 @ 21:48:20
URL: http://jeynie.spaces.live.com
Postat av: Ellinor

Ger ifrån mig ett litet livstecken! Kan hända att jag även kommenterat någon gång men är tyvärr rätt kass på det.. Hur jag hittade hit minns jag dock inte!

2007-02-19 @ 22:20:13
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Helena

Hej! Jag minns inte exakt hur jag hittade din blogg, men jag fortsatte läsa för den är bra. Och just det, 20 år gammal är jag.

2007-02-19 @ 22:33:31
Postat av: Niklas Eriksson

Hej Sofia!

Namnet är: Niklas Eriksson jag lever & jobbar i Borlänge. Yrket är IT-samordnare. På fritiden är det x-så mest data, då företrädelsevis Photoshop som jag brukar använda för födelsedagskollage, mest till Internetvänner i USA/England.

Hur jag "hittade" hit kommer jag inte ihåg. Men gissar att jag hittade nån länk på nån annan blogg.

Då jag är storkonusment av Internet så är bloggar ett roligt sätt att förgylla tillvaron med.

Vill passa på att tacka för en lättsam & trevlig blogg!

/Mvh Niklas

2007-02-19 @ 23:50:40
URL: http://www.thefence.us/~niklas_eriksson
Postat av: Brucan

Carolina, gammal gymnasie-lirare, numera stolt trainee på White & Case! =) sofias blogg är min favoritblogg! du borde scanna in lite pics från förr och visa upp dem i bloggen.... eller kanske inte. haha

2007-02-20 @ 08:56:40
Postat av: Sara

namn: Sara
ålder: 25
yrke: skolbyråkrat
koppling till sofia: KOMPIS
hittade till bloggen: jag (m.fl) tvingade Sofia att starta bloggen eftersom hon är så sjukt rolig person och därför visste jag att bloggen skulle bli bra

KRAAM!!

2007-02-20 @ 10:10:11
Postat av: Jennie

Jerpa is my name, men det vet du ju redan! 24 år, bosatt i Uppsala och stolt ägare av en ny lya! Hoppas du har det toppen i Bryssel! Krams

2007-02-20 @ 12:28:10
URL: http://jennnie.blogg.se
Postat av: Ida

Ida, 22 år, pluggar i Lund. Hittade hit en gång via en länk på Lassbos blogg. När det sen visade sig att du var Sofia som känner min Christoffer (Eriksson) var det roligt att fortsätta läsa.

2007-02-20 @ 13:22:42
URL: http://ipidis.blogspot.com
Postat av: Harald

Från Olas blogg. Fast jag går inte in så ofta så jag tror jag tillhör nån av dom +-5. Jag förstår hur du känner inför dom 140 människorna. I helgen träffade jag på en tjej som jag träffat två gånger tidigare i livet som sa "jag läser din blogg varje dag". Lite läskigt, fast roligt. Jag tror jag har ditt gamla extrajobb förresten! Du kan få tillbaks det om du vill för jag ska utomlands snart.

2007-02-20 @ 17:19:38
URL: http://bohemkapitalisten.blogspot.com
Postat av: Sara

Hej Sofia! Vet inte hur jag hamnade här första gången men när det visade sig att vi var jämngamla, båda pluggade juridik och hade Etuna gemensamt så fastnade jag. Kul att höra om det livet i Bryssel, själv fastnade jag på Skatteverket.. Trivs visserligen jättebra men man kan ju inte låta bli att suckta efter lite mer spänning :) Sköt om dig!

2007-02-20 @ 17:25:09
URL: http://sarisen.blogg.se
Postat av: Mette

Hej, känner mig träffad av ditt inlägg! Jag hittade hit runt jul ungefär, för att jag sökte på en sminkprodukt som du skrivit om :) Sen tyckte jag att det var kul att du pluggat i Uppsala, för det har jag också, och så verkar du vara en så himla glad och spontan tjej, så jag fastnade! Därför ligger du nu på min lista över bloggar som jag läser varje dag. Kanske borde jag kommentera oftare så att du inte känner dig så ensam? :) Hälsningar Mette

2007-02-20 @ 19:38:37
Postat av: Sandra

Hej jag heter Sandra och är 17 år, sista året på gymnasiet. Hittade din blogg för kanske ett halvår sedan. Tyckte att det var jätteinstressant att du var i Bryssel och så, funderar ju nämligen själv mkt på vad jag ska plugga och framförallt vart.

Tack för en bra blogg

2007-02-20 @ 20:01:58
URL: http://sandiesandra.blogspot.com
Postat av: Sanna

Hej Sofia!

Jag heter Sanna och är kursare till dig från Uppsala, men vi har inte träffats så ofta de senaste åren... Jag brukar läsa din blogg ibland för jag tycker att det är en rolig blandning mellan olika ämnen som engagerar även mig, som t.ex. politik, smink, vin och mycket annat..:)

Hittade bloggen via Ola M:s blog, som jag fick tips om av min pojkvän Olof som praktiserade med Ola på Ramböll i höstas. Men nu läser jag din blog oftare än Olas, hoppas han inte misstycker...

Förstod av ditt senaste inlägg att du fått jobb, GRATTIS! Det har faktiskt jag också, det verkar som det fixar sig för oss små Flum Mag-studenter till sist..:)

Ha det fortsatt bra i Bryssel, vi funderar på att hälsa på Erik Å där någon gång i vår, i så fall kanske vi ses!

Kram/Sanna

2007-02-20 @ 21:27:50
Postat av: Karolina

Hej hopp vännen! jag har nog varit med o läst bloggen i stort sett från början, det började med att du skrev helt galna resedagboksinlägg från Australien och sen blev man så förbaskat nyfiken på vad du hittar på näst, så då blev det bloggen!
Karolina 26 år, studerar bor i Eskilstuna, men det vet du ju redan ;)

Stor Kram

2007-02-20 @ 22:45:06
Postat av: Adina

Adina heter jag, 21 år gammal, har läst din blogg sedan ungefär ett halvår tillbaka.. Vet inte riktigt hur jag hamnade här från början men jag fastnade och besöker din blogg nu några ggr i veckan :)

2007-02-21 @ 08:43:39
URL: http://collective.blogg.se/dagbok
Postat av: Johan

Hej Sofia!

Johan heter jag och studerar juridik i Uppsala. Hur jag hamnade här vet jag inte, men jag fastande för ditt roliga sätt att skriva, och så klart att du har studerat i Uppsala.

2007-02-21 @ 20:40:38
URL: http://johansundkvist.se
Postat av: Josse

Josse heter jag, gammal gymnasiebekant från ES i stränkan. Visste du ju redan =) Läser nästan vaje dag, kul att se vad som händer nere på kontinenten =) har ju även visat sig att bloggandet kan hjälpa till i studierna, mkt najs. Kram på dig!

2007-02-22 @ 13:09:08
URL: http://jossebloggen.blogg.se
Postat av: Janette

HEJ! jAG FLÖG IN HIT! VIPS!kOM OCH HÄLSA PÅ MIG PÅ MIN BLOGG, JAG HOPPAS DU KOMMER GILLA DEN!

pUSS JANETTE

2007-02-22 @ 23:02:17
URL: http://janettesingeltjejen.blogg.se
Postat av: Jenny

Ja jag heter Jenny och är 21 år. Arbetslös, fast som hoppar in på dagis som vikarie ibland.
Annars väntar jag på ett bra jobb så jag kan försörja mig själv. Gärna att det känns extra mycke nu när jag nyligen har flyttat hemifrån, dock ihop med pojken.

Hittade förresten din blogg nu ikväll genom "senast skrivna blogg-listan" på startsidan :)

2007-02-24 @ 00:09:18
URL: http://underbarasteflickan.blogg.se
Postat av: Sofia

Tack alla som skriver, det är jätteroligt att läsa!!!

2007-02-24 @ 09:57:24
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Maria

Maria 21 ar bor och jobbar i Dublin for tillfallet. Hittade hit genom att du skrivit nagot i en annan bloggs gastbok. Rolig lasning, fortsatt sa! Kram

2007-02-25 @ 17:22:09
URL: http://www.dublinliving.blogg.se
Postat av: Linda

Tillhör de -+5 eftersom jag går in någon gång i månaden och läser ikapp. Syftet är att hålla koll på min kära lilla kusin som alltid är ute på äventyr i stora världen.

2007-02-27 @ 16:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback