Bubbelbad

Sedan igår är jag husvakt åt en kollega under hennes semester. Det är helt underbart att vara husvakt, istället för ett trångt rum, ett delat smutsigt kök, en knarrig säng och en dusch som har varmvatten varannan dag lever jag nu i en stor lägenhet med tre meters takhöjd, uteplats, stort kök och upplyst bubbelbadkar. Helt underbart!

Igår firade jag härligheten med att laga mig själv lite kvällsmat, för första gången sedan i julas. Jag vet faktiskt inte hur jag har överlevt det senaste året, det har blivit många färdiga mackor, chokladkakor och bananer... Jag vill aldrig mera leva i ett kollektiv. Aldrig någonsin. Det är avskyvärt. Alla ni lyckliga människor med eget kök och egen toalett, uppskatta vad ni har!! Att bara kunna steka en korv i sin ensamhet är verkligen vardagslyx. Att dessutom kunna dricka ett glas rödvin i ett bubblande badkar... det är är helt outstanding!! Den närmaste månaden ska jag bubbla varje kväll!

image989

Kommentarer
Postat av: Karolina

Låter verkligen underbart!!

2007-08-01 @ 08:42:07
Postat av: Guldregn

Åh det finns inget skönare sätt att koppla av än att ta sig ett bubbelbad *drömmer mig bort* =)

Postat av: Kate

Hej Sofia!
Vad längesedan det var jag läste din blogg!
Gick igenom mina länkar, har inte varit så aktiv på ngr månader och kom in på din och den är ju lika mysig som den var när jag bestämde mig för att länka till den. =)
Hoppas att allt är bra med dig!

2007-08-08 @ 14:04:27
URL: http://ulovekate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback