Den mystiska synthen

Andreas, en av mina uppmärksamma bloggläsare blev nyfiken på varför i allsin dar jag har en minisynth på kontoret. Och det kan man ju verkligen fråga sig. Grejen är att den inte är min, det är min kollega Miriam som har ansvar för den, däremot brukar jag låna den lite då och då när jag har tråkigt på kontoret. Tyvärr kan jag bara spela en enda låta, nämligen "Lilla katt".  Den här minisynthen är dock helt fantastisk, med den kan man lägga till så schyssta bakgrundsdunk så att "Lilla katt" plötsligt framstår som årets sommarplåga. Man kan även spela låten med toner som polissirener. Helt makalöst!

image967

Kommentarer
Postat av: Anonym

Här kommer rätta svaret. Finland har en rödhårig president. Vilket färg passar bra till orange? Svaret är grönt. De båda övriga är lite svårare men ganska enkla om man tänker efter. Den som är lösast i konturerna är den Portugisiska. På den tyska är det däremot ordning och reda. Kanske lite tråkig men inga färger som flyter i varandra. Ordnung muss sein! Det var det rätta svaret. Flera som borde veta bättre har svarat fel!

2007-07-18 @ 21:20:26
Postat av: Teo

Vad är nu detta? Hittar denna kommentar efter jag postat mitt svar, och inser att den är skriven ett par timmar tidigare, dessutom typ 14 timmer före tidigare utsatt deadline för tävlingen. Lite som att rätta stryktipsraden skulle presenteras innan alla matcher gått... förvirrande.

2007-07-19 @ 00:35:24
Postat av: Mikailalice

Just found this site and will find it a great use as I collect Sask. postmarks and need to find the location on a map to fit into my pages. Will pass this site onto other collectors who will find it very useful.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback