Min hjälte

Ernst Kirchstieger är verkligen en hjälte, enligt den här artikeln har Ernst skadat sig vid minst fyra tillfällen under inspelningarna av "Sommartorpet", men Ernst kör på ändå, som om ingenting hade hänt.

The show must go on.




Ernst är en personlig favorit för min del. Och jag har faktiskt träffat Ernst in real life till och med!! Det hela inträffade i Uppsala någon gång på hösten 2004, på Snärkes nation närmare bestämt, dit Ernst hade bjudits in för att hålla föredrag. Jag passade på att ställa Ernst några benägna frågor och fick bland annat reda på att Ernst kommer från Degerfors, han är lyckligt gift och att han friade till sin fru på en fin restaurang.

Dessutom fick jag reda på att det är mycket buffel och båg bakom Sommartorpet, det är exempelvis inte alls Ernst som fixar allting själv, han har massor med medhjälpare som inte syns i bild. Fast det kanske man hade kunnat räkna ut själv...

Ernst tipsade även oss studenter om att man ska möblera med få stora möbler och ett fåtal större tavlor/konstverk om man bodde trångt, då lurade man tydligen sinnena och studentrummet framstod som minst dubbelt så stort! Som sagt, en riktig hjälte är han, den där Ernst! Och han kan väldigt mycket, nästan allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback