Stilregler

image937Nog för att jag personligen ofta funderar på att påtvinga mina belgiska medsystrar concealer under ögonen och lite rouge på kinderna för att piffa till min närmaste omvärld lite grann... men de senaste påbuden från de store ledaren i Nordkorea var kanske i striktaste laget?

Män i Korea får inte längre ha hår kortare än 1 cm eller längre än 5 cm. Enligt de nya reglerna får äldre män i Nordkorea numera endast undantagsvis ha långt hår, och enbart om detta hår används i syfte att täcka över en flint. Herregud, om det är något som jag skulle förbjuda på en gång om jag var diktator så vore det just övertäckta hårflinter!! Finns det något värre stilbrott??

Dock måste understrykas att Kim Jong Il nog inte är den jag själv skulle ta stilråd ifrån. Hans egen frisyr lämnar mycket kvar att önska... (se bild)

Om jag var diktator skulle följande frisyrregler införas å det snaraste:

1. Män med flint måste antingen raka av sig håret eller hålla sidohåret i schack! (En överkammad flint lurar INGEN)

2. Mörk utväxt på blonda hår får vara max 2 cm.

3. Kvinnor med hår längre än till revbenen skall tvångsklippas, det är äckligt!

4. Tvångssilvershamponering skall införas på alla medborgare som gjort misslyckade gula blonderingar.

5. Hårgeléfixerad stubb, särskilt hos unga män med tunna hår, är belagt med dödsstraff.


Vilka regler skulle du införa om du var enväldig stildiktator?

Kommentarer
Postat av: Linda

1) Tubsockar (inte bara i finskor utan i alla lägen). 2) Högvatten på byxor. 3. Pottfrisyr. 4) Högt sittande byxor (med ett redigt skärp). 5) Backslick. 6) Feta guldkedjor på killar (hatahatahata). 7) Fjuniga muschar. 8) Ring i ENA örat (inte såå mkt bättre att ha i båda öronen men). 9) Speedos. 10) Foppa-tofflor (s.k. crocs).
Oooh, skiten bara flödade ur mig! Nu känns det bra, tack. hehehehe

2007-07-04 @ 09:18:54
Postat av: fröken Främling

kan inte hålla med mer på punkt 5!

Postat av: Johanna

haha :D instämmer helt!

2007-07-04 @ 16:42:55
URL: http://Johannna.webblogg.se
Postat av: Julia

Helt klart rätt om utväxten! Det är så himla fult med mörk utväxt! , hehe :D

2007-07-04 @ 18:00:46
URL: http://threelife.blogg.se
Postat av: Sofia

Linda: Du borde bli stildiktator, helt rätta regler!!

2007-07-07 @ 10:41:47
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback