Dagens läskigaste

Ikväll hände det mig en läskig grej. Jag var jätteduktig och gick till gymmet, men eftersom jag gick förbi Place Luxembourg på lite after work innan så drog det ut lite på tiden...

Nåväl, jag kom till slut till gymmet och jag tränade hårt och var duktig. Eftersom jag skulle vilja vara lite småbrun såhär till midsommar så tänkte jag även ta tillfället i akt och sola lite... sagt och gjort, jag köper "jetons" till solariet och lägger mig där i godan ro och lyssnar på musik och tar igen mig i tjugo minuter... somnar som vanlig till, men vaknar när solariet släcks...

När jag kommer ut ifrån solariet är hela omklädningsrummet tomt och tyst... lite kosntigt kanske, men inget som jag reagerade på. Jag hoppar istället in i duschen och när jag står där och duschar som bäst släcks hela gymmet ner!! Det blev helt kolsvart och jag såg inte en milimeter framför mig. Dagens läskigaste upplevelse alla kategorier! Jag kände mig liksom naken, ensam och hjälplös...

Hur som helst så fick jag fick försöka klä på mig och samla ihop mina grejer så bra det gick där i mörkret... När jag väl lyckades ta mig ut så såg jag hur dom precis höll på att låsa igen gymmet, med andan i halsen fick jag springa fram och låta dom låsa upp åt mig, som tur var hann jag ut!! Jag såg inte riktigt klok ut, håret stod åt alla håll och jag gjorde nog ett ganska förvirrat intryck... Men slutet gott allting gott.... Det här hade ju kunnat sluta hur som helst! :)

Kommentarer
Postat av: Niklas Eriksson

Kollar de inte om någon är kvar innan se stänger & släcker? Det var duktigt att få på sig kläderna om det inte finns något ljus...
Sen tror jag nog du såg rätt så söt ut med håret åt alla håll :)
/Mvh Niklas

Postat av: Ma

Haha, det där har jag upplevt. En gång kom ut från toan och hela kontoret var svart. Jag visste precis vad som skulle hända när jag rörde mig. Larmet skulle ljuda! Och det gjorde det...

2007-06-20 @ 07:30:30
Postat av: Karolina

Minst sagt lite läskigt, man lär ju nästan få panik, tänk om du tagit lite längre tid på dig? då hade du blivit kvar därinne.... :(
Syns snart!
Kram

2007-06-21 @ 10:57:46
Postat av: Johan

Har provat på det hela även jag, man blir minst sagt lite stressad när det helt plötsligt blir svart! Var dock inte ensam men däremot blev vi verkligen inlåsta. Spatserade omkring och letade folk tills vi fick igång ett larm, hoppades det skulle locka dit någon men efter ett gäng minuters väntande blev vi less. Till slut hittade vi en dörr som gick att låsa upp så vi traskade ut med larmet igång... minst sagt dålig säkerhet. Hade kunnat bli intressant om vakter/polis dykt upp när vi var på väg ut... :p

2007-06-21 @ 11:09:23
Postat av: Martin

Så går det när du inte lyssnar på VWD. Använd brun utan sol!

2007-06-22 @ 12:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback