Små flickor - Stora maskiner

image924Idag har varit en lite speciell dag. Det börjar närma sig slutet för det tyska EU-ordförandeskapet och för en av de rådsarbetsgrupper som jag är delegat i, den transatlantiska (EU:s relationer med USA och Kanada), ville man ordna en lite trevlig "skolavslutning". Efter dagens rådsarbetsgruppsmöte bjöds det därför på champagne, vartefter hela arbetsgruppen bussades ut till den stora Caterpillarfabriken utanför Bryssel, för att vi skulle "lukta på" de transatlantiska ekonomiska relationerna i verkligheten.

Caterpillarfabriken var den andra största i världen och här tillverkades "earth moving equipment" på löpande band. Efter föredrag från företagsledningen och lunch i personalmatsalen vallades vi runt i de enorma fabrikslokalerna, jag iförd skyddsutrystning och höga klackar.... Därefter var det dags för dagens höjdpunkt "drive and ride", vilken grej! Lilla jag, som ju inte ens har körkort (det berättade jag ju självklart inte) fick klättra upp och köra en stor monstertruck med bandhjul helt själv! Jag backade fram och tillbaka och spexade med den stora kranen och skopan! Jag vill nu byta jobb, att köra "heavy machines" var mycket roligare än att skriva rapporter!

Ps. Jag återkommer med bildbevis, det gick runt en fotograf och förevigade spektaklet, hoppas att jag får bilderna snart.


Ungefär så här såg maskinen ut som jag körde.

Kommentarer
Postat av: erve

hej! vad jobbar du med? verkar intressant... ny läsare ;)

Postat av: Ma

Nu känner jag att en liten familjekris kan vara på väg... Det finns dem som gärna hade tipsat dig om att fråga lite om kvaliteten på deras dumprar...

2007-06-27 @ 07:58:57
Postat av: tina

hej! hur får du en sån röd ramt runt hela din blogg? :) tacksam för hjälp!
/ tina

2007-06-27 @ 11:44:02
URL: http://pussydoll.blogg.se
Postat av: Lars

Right! Så du fick äran att åka med Rudi till grävskopefabriken. Man visade inte upp sina trendiga kängor? Väl förtjänt tycker en avundssjuk smitare... Nåväl, du bör väl oxå påbörja omställningen till Kanslihuslunken utan skumpa och flärd. Kungariket styrs helt utan åthävor och känsla för lyx. Welcome home! /L

2007-06-28 @ 11:40:15
URL: http://www.dekanterat.blogg.se
Postat av: Lars

Right! Så du fick äran att åka med Rudi till grävskopefabriken. Man visade inte upp sina trendiga kängor? Väl förtjänt tycker en avundssjuk smitare... Nåväl, du bör väl oxå påbörja omställningen till Kanslihuslunken utan skumpa och flärd. Kungariket styrs helt utan åthävor och känsla för lyx. Welcome home! /L

2007-06-28 @ 11:40:39
URL: http://www.dekanterat.blogg.se
Postat av: Johan

Kul, min käre far köpte precis en sådan maskin (dock modell lite mindre), så vill du köra mer är det bara att komma och hälsa på här uppe i norrland ;)

2007-06-28 @ 15:11:35
Postat av: Sofia

Erve: jag jobbar på Sveriges Eu-representation i Bryssel, på enheten för utrikes- och säkerhetspolitik
Ma: Nej, du kan hälsa att kvaliteten verkade vara hög! Dessutom kunde man få en maskin i rosa om man ville, dom gjorde specialbeställningar!Kan man få det på Volvo??
Tina: Det är inte jag som har fixat med layouten, så jag kan tyvärr inte svara på det. Det verkar inte vara så svårt dock, man trixar lite med koderna... :)
Lars: Japp, Rudi åkte oxå maskin, han var helt lyrisk, olik sitt vanliga jag liksom. Jag ska ta med mig skumpa och flärd till Kungariket, var så säker!
Johan: Haha, ja, ni får säga till om ni behöver hjälp!

2007-07-02 @ 22:27:51
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback