Dags att nominera!

På torsdag den 8 mars är det internationella kvinnodagen, en dag väl värd att uppmärksamma med tanke på att vi kvinnor faktiskt bara får en ynka dag av årets totala 365...

Internationella kvinnodagen innebär oxå att årets kvinna skall utses här på bloggen! Förra året gick den ärorika utnämningen till min vän 
Lina Goldén, efter att ha hon gjort en stark insats för mänskligheten i och med att hon öppnade upp ett bibliotek i den fattiga kenyanska byn Homa Bay.

Årets kvinna utses av mig och beslutet kan inte överklagas. Ni är därmot mer än välkomna att nominera lämpliga kandidater. Ni kan ju ha i åtanke att kriterierna för utnämnandet är väldigt vida, känner ni/vet ni någon person av kvinnligt kön som av en eller annan anledning bör uppmärksammas och hedras så är ni alltså hjärtligt välkomna att nominera!

Må bästa kvinna vinna!!!

Här kan ni läsa en intervju med förra årets kvinna.

Kommentarer
Postat av: L

Får man nominera vem som helst? I så fall säger jag Carro Klüft..hon har inte förlorat på 5 (!) år. Det måste ju räknas för nåt??! :) Sen är hon ju sympatisk och så..

2007-03-03 @ 17:12:46
Postat av: Sofia

L: Ja, man får nominera vem som helst, bara den är av kvinnligt kön och det finns en bakgrund till varför hon bör föräras med utmärkelsen. Carolina Klüft är en bra kandidat.

Postat av: L (inte samma som ovan)

Vet inte om det bara är jag som inte lyckas men jag tror inte länken till "Marys library" som du har ligger i länklistan fungerar. Hur hittar man dit?

2007-03-03 @ 19:33:58
URL: http://uppsalaliv.blogspot.com
Postat av: Sofia

Den andra L: Det har blivit något fel med hemsidan, den finns inte kvar längre. Men biblioteket finns kvar!

2007-03-03 @ 23:27:29
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Ma

Om man googlar på "Årets kvinna" så kommer intervjun med Lina på plats 30!!!!!

2007-03-04 @ 10:40:53
Postat av: Catrin

Oj, så fantastiskt gjort av henne att öppna upp ett bibliotek i Homa Bay! Välförtjänt "årets kvinna"

2007-03-04 @ 10:50:06
URL: http://catrins.blogg.se
Postat av: Lina "årets kvinna 2006"

Tyvärr så ligger sidan nere. Den låg på en gratisplats och personen som var ansvarig för den platsen har inte orkat hålla sidan vid liv. men biblioteket finns kvar.
Jag vill lägga min röst på Anja Pärson. Hur cool som helst!

2007-03-05 @ 17:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback