Favoriter inför kvällen...

Jag har försökt följa årets Melodifestival så gott det går härifrån Bryssel (tack Svt för web-tv!) och igår lyssnade jag igenom alla finalbidragen. Det var synd att det var så många ballader med, dom kan jag både ha och mista. Så här listar jag kvällens bidrag.

1. Andreas Johnson - Toksnygg karl, skön låt.

2. The Ark - Glad-rock, galet och underbart!

3. Sebastian - Jag vet faktiskt inte ve Sebastian är, men det var en bra låt. Han skulle dock behöva stajlas om lite, gillade inte hans outfit. Han borde inspiras lite med av nr.1.

4. Anna Book - En äkta schlager, sånt måste uppmuntras, därav den höga placeringen.

5. Måns Zelmerlöf - Jag vet inte vem han är heller, men han var söt och låten var trevlig,

6. Sanna Nielsen - En trallvänlig schlager, sjungen av en mycket bra röst.

7-10. Balladligan (Tommy, Sonja, Marie och Sarah) hamnar på en gemensam sista plats, alla är trevliga och sjungs av minst lika trevliga artister, men kom igen, roligare kan man ha!


image764

UPDATE: Efter att ha lyssnat igenom alla bidragen igen kan jag faktiskt inte bestämma mig ifall The Ark eller Andreas Johnson är min favorit... mycket svårt val!

Kommentarer
Postat av: Ma

Programmet du missat (?) stavas Idol.

2007-03-10 @ 12:58:54
Postat av: Sofia

ok.. men jag vet i varje fall vem Darin är! :)

Postat av: Fia

Heej!
Haha, inte så otippat att dina favoriter var The Ark och Andreas Johnsson. Jag tokhejade på Måns, snygg så inåt!! Röstade ett par gånger också, känner mig väldigt snäll eftersom ett par kronor går till radiohjälpen. Att Anna Book kommer över Marie och Sonja på din lista kan jag inte riktigt smälta.. När, var, hur kom hon tillbaka. Hon sjöng ABC när en annan låg i barnvagn, vad har hon egentligen gjort sen dess... Nä, hon kom långt ner på min lista! Lite synd att Tommy Nilsson inte fick någon poäng, tycker nästan att det är lite sorgligt! Men låten var väl en av de sämsta jag har hört på länge och han såg dessutom inte klok ut!

Ingen fest för mig i Eskilstuna i helgen. Ligger och tycker synd om mig själv, influensan sprutar ur öronen. Inte så konstigt när Fredrik har varit jättesjuk i fem dar och två på jobbet har hostat och febrat ner en! Mitt immunförsvar är inte som andra barns, blir till att göra nåt åt det! Hmm, kanske ska träna lite mer!

Nu ska jag sova!
Pussåkram

2007-03-11 @ 00:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback