Snigelslem, någon?

 "Unique products....
....for today's unique women"


Man upphör aldrig att förvånas över den kreativitet som flödar på skönhetsproduktsmarknaden. Det senaste i raden, och värsta hittills, är i varje fall snigelslemprodukter. Dessa krämer och preparat marknadsförs flitigt här i Belgien via främst TV-shop.

Första gången jag såg reklamen trodde jag att det var menat som ett skämt. "Enjoy the magic of snail slime products, buy now and get this extra bottle of snail slime for free" typ.

Man fick se prov på snigelslemmets fantastiska egenskaper, såsom att bygga upp trasiga snigelskal och det visades att det samma gjordes på trasig människohud om de dyra dropparna snigelslem varsamt och sexigt masserades in på ben och armar. Acneärr kunde magiskt försvinna, liksom fetma, dålig andedräkt, celluliter och taskig klädsmak, typ.

Filmklipp på en ringlande snigel som spred slem på gröna blad skulle få oss konsumenter att kasta oss på telefonerna... Well, det funkade inte på mig i varje fall. Jag menar, jag utesluter inte att snigelslem kan ha fantastiska egenskaper, men what the heck... någonstans måste ju gränsen ändå dras! Den halvporriga marknadsföringen i kombination med att det något osexiga ordet snail slime återupprepades gång på gång orsakade i varje fall snarare kväljningar än köplusta hos mig...

Men vem vet, en vacker dag kanske man lyfter på luren i ren desperation?

Skulle du vara sugen på att prova lite snigelslem så kan det beställas
här.

image770

image769

Kommentarer
Postat av: Adina

Eh, alltså nog för att jag gillar att köpa onödiga produkter men det känns som att någonstans här drar jag gränsen..

Postat av: Ida

Nog för att naturlighet säljer. Men det där var ju vidrigt! Att de inte ens förmått sig/brytt sig (?) att hitta på en käckare term än snail slime förbryllar verkligen, hur står det till med kapitalismen egentligen? Mitt köpsug är på noll. :)

2007-03-12 @ 11:33:32
URL: http://ipidis.blogspot.com
Postat av: Danny

Oooh! Perfekta presenten till svärmor!

2007-03-12 @ 13:44:41
Postat av: Karolina

Bläää det vill inte jag ha på mina ben i alla fall!!! Såg på aftonbladet, ett klipp om tjursperma som man tydligen kan köpa och ha i håret som nån super gelé, ännu mer blääääää

2007-03-13 @ 21:40:52
Postat av: -

Jag använder snigelslem, och egentkligen är det inte själva snigel slemet de använder. De använder organismer från skalet o.sv. och tror mig. Snigel slem ÄR ett MIRAKELpreparat. Det är inte de minsta äckligt när man har burken i handen, eftersom det ser ut som en vanlig kräm och luktar jätte gott. OCH det bästa- DEN FUNGERAR. Alla min mammas rynkor försvann (hon blev 20 år yngre) Jag numera har vackrast hy i stan utan en enda finne eller pigmentfläck (vilket jag hade förut som försvann på 4 dagar). CHAU!

2007-06-21 @ 08:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback