Glasstips

För några veckor sedan provade jag och några vänner på Häagen Dazs's omtalade glassfondue. Det var så ruskigt gott att det vattnas i munnen bara jag tänker på det... riktigt smaskens!

image858
Har man inget Häagen Dazs-café att tillgå så tror jag inte att det ska vara så svårt att fixa till en egen glassfondue hemma. Det enda problemet är att få till små hårda glasskulor som inte smälter på en gång. Efter långa spekulationer kom vi fram till att glasskulorna antagligen är formade och sedan omfrysta för att bli riktigt hållbara. Jag tror därför att glassfondue funkar bäst med kvalitetsglass med så lite luft i som möjligt, alltså typ Häagen Dazs eller Mövenpick. 

Utöver glasskulorna doppade vi även frukter och browniesbitas i den smälta chokladen... Satan vad gott!!
image859

Kommentarer
Postat av: Niklas Eriksson

Det där såg ju nästan för mumsigt ut...
Bjuder du på det, om man skulle ramla förbi Bryssel nångång?

/Mvh Niklas

Postat av: Karolina

Mumsigt värre!!! själv åt jag en piggelin i dag... men var rätt nöjd ändå!

2007-05-06 @ 23:24:02
Postat av: Sofia

Niklas: Haha, nej, det är ju svindyrt!

Karolina: Piggelin är oxå gott, och tänk på alla insparade kalorier!

2007-05-07 @ 08:56:30
Postat av: Linda

Det där lät faktiskt grymt gott, trots att jag inte är någon fan av sötsaker. Får bli en sån när jag kommer ner :)

2007-05-07 @ 10:59:45
Postat av: Kirsti

Smaskens!!!

2007-05-08 @ 08:20:32
Postat av: Sofia

Linda: Absolut!! Bara du får tummen ur och kommer ner nån gång!

Kirsti: In deed!

2007-05-08 @ 12:47:53
Postat av: Josse

Hallo! KUL att vi stötte på varandra på Valborg, du var dig lik =)
Den här glasshistorien ser ju HELT sagolik ut, tur att det inte ät jag som bor i Bryssel. Med min obefintliga karaktär skulle jag rulla fram vid det här laget =) haha, kram på dig!

2007-05-09 @ 12:26:44
Postat av: Nathalie

hur mycket kostar det ?

2007-05-11 @ 20:48:59
Postat av: Sofia

Josse: Detsamma!! Det är inte helt lätt att hålla sig oval i det här landet...

Nathalie: ajg tror att det kostade typ 35?, ca 300 kr, men det var det värt!! :)

2007-05-13 @ 19:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback