Sofias lilla schlageranalys

Vad hände med The Ark? Varför var låten så seg??? Poängen med "The worrying kind" är ju att den ska vara energisk men den effekten uteblev totalt. Jag fick inte ens min årliga patriotiska gådhudseffekt under framträdandet... :( Undrar dock samtidigt om det hade spelat någon som helst roll om tempot skruvades upp? Troligtvis inte. Den massiva öststatsröstningen måste ju ha dödat melodifestivalen för all framtid. Finansiärländernas intresse av att delta framöver måste ju ha jämnats med marken.

Behållningen av att titta på den svenska uttagningen är ju tusen gånger större än att titta på finalen. Jag håller ju med om att en del av behållningen är att se kalkonbidragen och skratta lite rått... men nu är det inte roligt längre, inte ens för en schlagerfantast som jag!

Den stora frågan är ju dessutom om Schlagerfestivalen har blivit alldeles för politisk, troligtvis, se bara
här och  här. Det är ju jättekul för Serbien att ha vunnit, men allvarligt talat. Jag har väldigt svårt att se vinnarlåten som en av årets sommarplågor... ens på Balkan!

Sofias lösningar på problemet:

1. Återinför det klassiska jurysystemet.

2. Inför regionala uttagningstävlingar istället för semifinalen (ett bidrag från norden, ett från Balkan, ett från medelhavsländerna osv).

3. Gör en italienare och bojkotta tävlingen och sedan införa en EU-variant... Jag menar herregud... Armenien? Israel? Georgien?


Kommentarer
Postat av: Daniel

Bra förslag på ändringar, så här kan det inte få fortsätta!

Postat av: Gammelgäddan

Trodde aldrig att dessa ord skulle komma över mina läppar/mitt tangentbord: Jag håller med Bert Karlsson "Den här tävlingen är ett skämt".

2007-05-13 @ 19:28:14
Postat av: sara

Luuk var kvällens stora behållning. "Och vinnare av årets eurovision är Lotta Bromé" klockren liknelse.. hoho
minns du Lotta på tåget?? ;)

2007-05-14 @ 08:44:38
Postat av: Sofia

Daniel: Nej verkligen inte, jag blir upprörd på riktigt, haha

Gammelgäddan: Bert har haft rätt hela tiden, men det smärtar att erkänna det...

Sara: Vi tyckte oxå att hon var störtlik Lotta Brommé, eller kanske en blandning mellan henne och Åsa Jinder? Jag berättade för alla om vår tågupplevelse... haha

2007-05-14 @ 08:48:24
Postat av: Tommykathinka

Keep up the good work.

2009-05-07 @ 10:16:43
URL: http://tommykathinka.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback