Helgens event!

Jag tittade i min kalender häromdagen och upptäckte att den kommande helgen var helt blank... Det var en konstig känsla efter att ha rusat runt som en tok helg efter helg och gjort tusen saker. 

Sedan igår är dock sidorna inte längre helt blanka, min kompis Sofia ringde nämligen just igår och berättade att hon inhandlat biljetter till den utsålda Kentspelningen på fredag! Vi ska därmed nu stödja våra gamla hembygdshjältar med en visit på deras konsert. Grymt kul ska det bli! Vi har varit på Kent många gånger förrut, men det slog mig att det här blir den första konserten som äger rum utanför Eskilstunas kommungräns, haha, det är sant.

Min Kentspelningsbiografi, som jag kommer ihåg den, på något lustigt sätt har jag lagt den tillhörande alkoholkonsumtionen på minnet vid de olika tillfällena... (Oxå något att berätta för barnbarnen!?):

Januari 1998 (Sofia 15 år, hade förfestat på Hooch och Peters Pops som langats från systemet)
- Stadshotellet i Eskilstuna (Popstad -98 firandet, på efterfesten hamnade även Martin Sköld, crazy med tanke på vår ringa ålder)

Juni 1998 (Sofia snart 16 år, hade antagligen förfestat på Borsökna beach på Smultronpuss och Gorillaöl)
- Parken Zoo, Eskilstuna

Februari 2000 (Sofia 17 år, retar sig över att inte komma in på ölområdet)
- Eskilstuna sporthall (då okända The Ark var ett lustigt förband minns jag...)

Juli 2000 (Sofia, snart 18 år, smiter in på ölområdet)
- Isstadion i Eskilstuna, som ju förövrigt ligger i Hagnestahill, som grädde på moset.

Juli 2002 (Sofia snart 20 år, dricker mycket öl på ölområdet)
- Parken Zoo, Eskilstuna

Och nu alltså även:
 
November 2007
(Sofia 25 år, håller sig nykter och oroar sig över morgondagens huvudvärk, kanske!? Nä...)
- Globens annex, Stockholm

Det var sannerligen länge sedan sist... ska bli sååå roligt!!

Kommentarer
Postat av: Fia

Haha, vilka minnen det väcker! Hooch, Peter Pops, Smultronpuss, gorillaöl... Vi som alltid delade på en smultronpuss... Dom var dyra (!?) men det var det värt! Det är nästan så att man längtar tillbaka!

"Langat från systemet". Vill man så kan man! Minns du den röda sportbilen? Haha, helt galet!

Nykter på fredag?? Kan vi inte dricka en cider eller två iaf

Puss

2007-11-14 @ 09:56:39
Postat av: lollo

Hej, jag håller på om ett skolarbete om varför man bloggar. Om du skulle vilja hjälpa mig så vore det väldigt snällt om du kunde svara på varför just du bloggar som en kommentar i mitt inlägg "varför bloggar man" på min blogg. Länkar inlägget. http://lollo.wordpress.com/2007/11/14/varfor-bloggar-man/ Tack på förhand.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback