Byfesten anno 2007

Det slog mig att jag ju, trots utlovat, faktiskt glömde att återrapportera från byfesten förra lördagen. Jag skyller på att jag var disträ med anledning av flytten, nya jobbet etc.

Nåväl, byfesten var succé som vanligt. Den vankades femkamp och grillning som brukligt är på den här typen av tillställningar. Till min stora besvikelse, och trots en stor dos av kämparglöd från min sida, lyckades mitt lag dock inte ta sig ända fram i tävlingssammanhanget. Jag var tvungen att lämna min stora härliga vinnarhatt från förra året vidare till årets lyckligt lottade...

Nu är ju inte jag den typen av person som låter ett sådant litet bakslag få förstöra en hel kväll. Det var god stämning hela kvällen och svensk grannsämja när den är som allra bäst. Jag har lovat mig själv att jag ska bosätta mig på landet en vacker dag. Det är få saker som slår den svenska landsbygden enligt min mening. Mig veterligen anordnas i varje fall inga byfester av det här slaget på Kungsholmen, mina nya hoods, exempelvis.


På väg till Byfesten! Davis (iförd förra årets vinnarmössa), pappa och Mia (Davids flickvän)


Mia förser sig med fördrink

Mitt lag i femkampen, Sten, jag, Margareta och Bengt
  
Årets vinnarlag, något kaxiga i sina vinnarmössor, Lisbeth, Marianne, David och Janne

Som ni säkert förstår så var det ett underbart välkomnande tillbaka till Svedala, att bege sig på byfest. Längtar redan till nästa år. Då jävlar ska jag vinna tillbaka min mössa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback