Dagens scoop

image1202Karolin går från klarhet till klarhet, både snygg och smart, det är verkligen inte illa, dessutom trevlig... totalt osannolikt! Jag gillar hur Expressen har lyckats få det hela till att det finns någonslags snyggokonspiration bakom makten här i landet, just wonderful! Citat: "Bakom varje minister står en skönhet".

Läs artikeln här.

Men allvarlig talat, om Expressen går igång på polsakarna så skulle dom vara veta vilka hunkar och kex det finns även bland de simpla departementssekretarna!  =)




Kommentarer
Postat av: Josse

Haha, det är inte utan att man blir sugen på att hälsa på och spana in alla snyggingar på de här departementen...

Postat av: Sten Sture

Vad tycker du om att Margot Wallströms son har fått praktikplats på reppen (täcker KUSP tydligen). Enligt tidningsartiklarna om det blev de småchockade när de fick reda på vem han var. Tror du att det är sant? Borde inte SOP vara inblandad på något sätt?

Misstänker att sonen inte hade kunna få blåbokspraktik på kommissionen eftersom man måste ange i ansökan om man har släkt inom EU-institutionerna. Inte för att man kan diskriminera mot barn till kommissionärerna eller tjänsemännen, men jag antar att det regelmässigt inte antas några svågerpolitikpraktikanter eftersom det sticks in the eyes.

2008-02-19 @ 13:52:33
Postat av: Sofia

Josse: Ledsen, men jag tror dessvärre att du skulle bli besviken... :)

Sten Sture: Jag träffade honom i Bryssel i förra vecakn och tyckte att han verkade jättebra för min gamla praktikplats, som han fått på samma sätt som jag fick min. Jag tror dock att det var en överdrift att de blev chockade där nere, skvaller om sådant där undgår nog inte någon... Vet inte om din teori stämmer och om en KOM-praktik skulle slå högre, han verkade rätt nöjd och glad och ambitiös!

2008-02-19 @ 16:58:11
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Sten Sture

Nja, jag skrev inte att en praktikplats vid kommissionen slår högre, endast att det skulle kunna vara svågerpolitik eftersom Margot Wallström har koppling till kommissionen men ingen alls till reppen. Som du säkert känner till får en kommissionär inte ha någon som helt koppling till en medlemsstat utan ska uteslutande representera kommissionen.

Däremot tror jag att SOP och Margot har personliga kopplingar eftersom han tillsattes av en såsseregering. För att få en så högprofilerad postering krävs troligen känningar på hög nivå i partiet...

Jobbade du rent allmänt med KUSP? Trodde att du jobbade endast med COWEB.

Förresten, du råkar inte känna till vem som fick JPO-tjänsten vid DPA:s Europaavdelning i New York? Det skulle vara mycket Kosovo i den tjänsten tydligen.

2008-02-19 @ 21:07:21
Postat av: Kaiamalie

Beautiful site!

2010-04-06 @ 10:38:49
URL: http://kaiamalie.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback