Domestic goddess

Igår kände jag mig som en riktigt exemplarisk värdinna, en domestic goddess. Som onsdagstradition brukar jag och mina vänner Sofia, Jenny och Anna ha ambulerande tjejmiddag som följs av två avsnitt av Desperate Housewives ur min box, en fantastisk tradition måste jag säga.

Igår var det min tur att agera värdinna, jag bjöd på grön ärtsoppa med pepparrotscreme, vuxenpoäng på det?! Det hela var fantastiskt gott, jag var mycket nöjd! Dessutom är det här en rätt som både låter och ser ut som mycket mer komplicerad än vad den är. Lite lök, gröna ärtor, grönsaksbuljong och matlagningsgrädde som kokas och mixas ihop och serveras med creme fraiche med pepparrot, as simple as that!

Det bästa av allt var ändå färgen, sannerligen uppmuntrande i vintermörkret!
image1204

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback