Irritationsmoment i vardagen

Det känns som om man bara flyger och flänger numera, en hit, en dit... knappast en lugn stund. Det är jobb och träning och sociala aktiviteter och barnpassning och shopping och fan och hans moster.

Jag gillar dock när det är fart och fläkt. Ett irritationsmoment i detta liv måste jag bara få ventilera... Nämligen Friskis & Svettis här i Stockholm. Jag har haft överseende i flera månader nu och hoppats att det hela bara har varit någon slags nyårslöftesrusning. Nu börjar jag dock bli riktigt jäkla sne... Stället är överfullt! Dom måste ha tagit in medlemmar långt över sin kapacitet. Ska man träna på ett pass i rimlig anslutning till det att man går hem från jobbet, alltså omkring 17.30-18.30 så måste man vara på plats 40 MINUTER innan passet börjar och köa för att få sin åtråvärda jympabiljett!

Det är ju inte klokt... Ska jag träna exempelvis klockan 18.00 på Kungsholmen måste jag gå från jobbet en timme tidigare och sedan sitta och häcka på F&S i 40 minuter med min biljett och liksom vaka över min plats på passet... Allt detta för att komma i form till Beach 2008! Det här med träning blir helt plötsligt till ett tidsödande jätteprojekt, extremt störande!

Well, nu var detta ventilerat, back to work!!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej Sofia!

Jag tycker oxå att det här är jobbigt! Längtar tillbaka till friskis i Uppsala där man kunde rusa in på intensiven fem minuter för sent o fortfarande känna sig välkommen... På spinning o skivstång var det ju bokning som gällde där, vilket hade sina för o nackdelar... men det var i alla fall helt klart lättare att träna.

Har dock hittat ett par sätt att stå ut med Stockholmsfriskis:

1) Gå på intensivpassen på city 17.30 - de är sällan fulla, blir det fullt är det oftast först efter 17.10.
2) För spinning o skivstång måste man ju vara där minst 30 min innan, men då kan man ju utnyttja den tiden till att träna "motsatsen" lite - dvs om jag ska gå på spinning styrketränar jag lite i jymmet innan, ska jag gå på skivstång kör jag lite konditionsträning. Då känns det i a f som man har utnyttjat tiden effektivt..! (Fast om jag är jättetrött kam det hända att jag sitter o läser en bok oxå... det är ganska skönt...)

Lycka till med träningen! Kram/Sanna

2008-02-28 @ 16:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback