Kontaktperson

"I en annan del av Köping" är verkligen en av veckans höjdpunkter. Så underbart! Jag blir lite små nostalgisk eftersom jag själv har sommarjobbat på gruppbostad tidigare. Jag är otroligt glad över den erfarenheten, det är väldigt personlighetsutvecklande att umgås med förståndshandikappade. Det kanske låter konstigt, men det finns väldigt mycket att lära från människor som är naiva och liksom oförstörda på något sätt.

I dagens avsnitt gick Linda och fikade hos sin kontaktperson. Jag har också varit kontaktperson åt en förståndshandikappad kvinna, när jag bodde i Uppsala. Det var också riktigt roligt, man träffades några gånger i månaden och fikade eller hittade på någonting annat som man tycker är skoj.

Jag tänkte bara tipsa lite lätt om det här med kontaktpersonskap. Det är bara att kolla med sin kommun om man vill bli kontakperson, typ vuxenförvaltningen eller vad det kan tänkas heta. Det behövs alltid kontaktpersoner, till handikappade, men också till gamla ensamma människor och till barn och ungdomar "på glid". Så om känner för att göra en liten insats för mänskligheten så är det väldigt lätt! 

Nä, just ja... arbete var det ju jag skulle pyssla med... Zzzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback