Dagens Practical Joke

Idag på förmiddagen när jag höll på att skriva ett mycket seriöst och byråkratiskt underlag inför ett internationellt besök här på jobbet hände något lite olustigt... när jag skrev ordet "för" förvandlades det till ett hårt ord för det kvinnliga könet. Jag blev helt ställd och trodde att datorn med mig skämtade aprilo... Alternativt att jag blev sextrakasserad på jobbet av någon okänd hacker...

Till slut förstod jag att det var någon som tagit sig in i min dator och fifflat med min autokorrigering... En odåga till kollega visade det sig så småning om vara som hade styrt upp det här lilla skämtet med mig för en dryg månad sedan. Förstå, jag kan alltså ha skickat ut viktiga papper med könsord lite här och var i en månads tid!! Som om jag hade Tourettes och tvångsskrev fula ord i promemorior...

Tips för hur jag skall hämnas detta fanstyg mottages tacksamt!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback