Från kriminalvård till hudvård

Busy day på jobbet med språkkurs, tyskt ministerbesök, möten, arbetslunch och slutligen fängelsebesök, alltså studiebesök, jag har inte begått något brott eller dylikt. Det var mitt första fängelsebesök för övrigt, på Täbyanstalten, väldigt intressant att se hur den världen fungerar! Besöket fick mig att inse att jag har valt rätt sida om lagen att leva på. Fängelselivet verkar inte vara någon höjdare...

Från ytterlighet till ytterlighet, sådant är mitt liv, direkt från detta fändgelsebesök skall jag nu rusa vidare för en nittio minuters ansiktsbehandling med ögonfrans och -brynfärgning, fabulous!!

image1214

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilka konstraster!

Kram

Jenny

2008-03-06 @ 08:22:35
Postat av: David Engzell

Usch för fängelse liv.

Har fångarna egen cell eller måste dom dela?
Tänkte om det är som i usa?

2008-03-14 @ 23:56:53
Postat av: Sofia

Jenny: Japp, det är inte vård som vård direkt...

David: Jag tror att svenska fängelser är väldigt mycket trivsammare än sina amerikanska motsvarigheter... men som sagt, jag tror att man har det bättre om man försöker hålla sig utanför det där livet!

Postat av: David E

Usch kan du berätta lite om fängelset, är ganska nyfiken av mig hehe ^^

Vad gör dom om dagarna?
Bor dom fler än 1 i varje cell?
Finns det rehabilitering?

2008-03-16 @ 14:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback