Gala

image1225I helgen vankades det gala för min del, och inte vilken gala som helst, utan Eskilstunas egen Oscarsgala, Eskilsgalan. Det bar således av hem till min hembygd för lite galej och mycket trevligt var det! Årets gala ägde rum i Lokomotivet, ett gammalt ombyggt lokstall. Det bjöds på skumpa och fin mat och celebrities till och med. Alexandra Pascalidou var konfrencier och jag hade hennes kille, tillika pappan till hennes kommande barn, till bordet, han var väldigt trevlig. På min andra sida hade jag Urban Wallin. Urban är programchef på Skansen och styr allsången med järnhand. Jag passade på att lobba lite för att Arja till slut skulle bjudas in i år, och han sa att det inte var omöjligt att så skulle vara fallet. Vi var helt överens om att hon i varje fall har en hel del guldkorn i sin repertoar. Vid mitt bord satt även andra hembygdskändisar såsom Towa Carson och Yvonne Ryding, stjärnspäckat var ordet!

På galan delades Eskilsstatyetter ut till personer som gjort sig förtjänta av sådana och begåvade ungdomar fick ta emot stipendier. Däruöver underhöll Strängnäs Drum Corps, Geir Rönning och Nanne Grönwall, liksom en tysk pianist som hette Wolfgang och som var nyinflyttad Eskilstunabo.

Som ni kan förstå var det en fantastisk gala! Jag längtar redan till nästa år!

image1226
Sofia, stajlad till tänderna

Lite fler bilder från galan:

  
  
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tjusigt!

Men du är ju alltid tjusig, partypingla!

Allsången, nästa!

Love you!

2008-03-10 @ 09:13:58
Postat av: Niklas Eriksson

Jösses vad du var vacker på det fotot!

/Mvh Niklas

Postat av: Sofia

Jenny och Niklas: Tack så mycket!! Det är mycket jobb bakom den looken... =)

2008-03-15 @ 18:03:04
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback