Tisdag = Didag ??

Som brukligt är på tisdagskvällarna för min del så träffades även ikväll jag och tre av mina bästa barndomsvänner, Jenny, Anna och Sofia för middag och Desperate Housewives. Reglerna för dessa tillställningar är enkla, vi roterar värdskapet, kl.18.30 ska maten stå på bordet och jag ansvarar för att ta med mig boxen med Desperate Housewives. Det är faktiskt ett fantastiskt koncept, att tre tisdagar av fyra gå rakt från jobbet till dukat bord med hemlagad mat!!

Dagens träff var ganska lik de flesta andra tisdagsträffarna, Sofia bjöd exempelvis på mandelkyckling och ugnsbakade grönsaker, fantastiskt gott! Eftersom vi vid förra tisdagens träff sett klart på Säsong 3 av DH och jag ännu inte köpt boxen med säsong 4 var vi dock förpassade till att följa kvällens tv-utbud istället.

Till en början bådade det hela mycket gott med ett gammalt avsnitt av Sex and the City på trean, följt av Top Model. Därefter gick det utför kan man säga, vi fastnade nämligen för kanal 5:s "Other peoples milk" eller på svenska "Bröstmjölk till salu", en helt grotesk dokumentär om amning i alla dess former. Tuttar bets och slets i kors och tvärs, ungar ammades av grannar och främlingar om vart annat, barn diade så gott som tills de kunde cykla, om inte ännu längre. Priset togs nästan av en kvinna som "tandem-ammade" sina femåringar. Barnen hängde då en i varje tutte och sörplade. Jag, som föreställt mig att amning är något fint och harmoniskt, blev helt förskräckt av denna brutalitet och djuriskhet!


Det här var säkert ett känsligt ämne men jag var tvungen att skriva av mig lite innan jag går och lägger mig så att jag inte ska få mardrömmar och får upp typ såna här bilder i huvudet...

One thing is for sure, innan nästa tisdag är det jag som pallrar iväg till Åhléns och inhandlar en ny DH-box!!


På inköpslistan...
 


Kommentarer
Postat av: Fia

Haha, ja det var verkligen didag igår! Otäckt! Som Carrie sa; Kan man fråga efter mat själv har det gått för långt! Jag tror inte vi är mogna för verkligheten riktigt än. Inte att amma andras ungar alltså utan att tuttarna helt plötsligt får vingar och kan flyga och skumpa hejvilt! "Bröstmjölk ger dig viiingar" =). Bra intiativ att du grejar DH till nästa vecka!! Puss på dig

2009-01-29 @ 00:49:17
Postat av: Sten Sture

Om du gillar DH: har du kollat in tv-serien Weeds? Samma sak fast inte lika tillrättalagt och med bättre och vassare dialog.

2009-01-29 @ 17:36:51
Postat av: Sofia

Sten Sture: Tack för tipset, har aldrig sett den serien. Är den det minsta lik DH så måste den ju vara fantastisk!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback