Färgtest

På lördag ska jag hem till Eskilstuna för att gå på den årliga Eskilsgalan. Min caballero är Mange (som oxå gjort designen på min tjusiga blogg). Jag ska ha en grön klänning på mig på lördag är det tänkt och jag försöker förmå Mange till att matcha mig med en grön slips åtminstone. Det är ju dock inte helt lätt det här med färgnyanser, särskilt för killar tror jag. Den senaste timmen har följande sms-konversation utspelat sig:

M: Hello galadaten! Vilken typ av slirre ska jag satsa på? Skogs, smaragd, snor, moss, pastell, oliv, lime? Ja, it's a jungle out there!

S: Smaragd skulle jag nog kalla det, en klar mörkare grön om du förstår vad jag menar??

M: Typ mörkgrön, men mer klar än en gammal gran?

S: Ja, ungefär... ska bli intressant å se hur detta slutar...

Det finns ju faktiskt många nyanser av grön, nu när man tänker efter... Jag är mycket spänd resultatet, återkommer med bild!




Kommentarer
Postat av: Simon

Nu vill jag se de gröna bilderna!

2009-03-09 @ 11:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback