Tant

Jag var med om en så konstig sak på bussen hem från jobbet idag. Jag hade varit och handlat och satte mig på pensionärs/handikapplatsen eftersom jag hade en massa påsar. Mittemot mig satt en söt tant. Eller inte. När jag tittade närmare på den lilla tanten i beige kappa och käpp så såg jag att det inte alls var någon gamling, det var en ung tjej, inte mer än 30 år gammal. Hennes bleka ansikte var slätt som en barnrumpa så jag kan inte ha tagit fel.

Nåväl, den här tjejen alltså. Jag kunde bara inte begripa varför hon såg ut som hon gjorde. Självfallet är det upp till var och en att se ut och ha på sig vad man vill, men ändå, makabert på något sätt. Hon hade på sig en långkjol av säckväv, beiga pensionärsskor och såna där bruna stödtrumpor som hade glidit ner, precis som på vilken 80-åring som helst. Och så den där träkäppen som pricken över i.

Min första tanke var att det rörde sig om någonslags svensk amish-motsvarighet? Lite skumt var det hur som helst...


Kommentarer
Postat av: micke

hon kanske skulle på pensionärssexa? :p

2009-10-13 @ 21:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback