AW med LCHF?

För det mesta så går livet med LCHF som en dans, det är exempelvis inga problem att äta ute på restaurang och det finns LC-alternativ till det mesta som man kan tänkas vara sugen på. Ibland är dock mer av en utmaning av följa sin tänka kostplan. En sådan utmaning utsätter jag mig för ikväll då det vankas AW med gamla kollegor.

AW handlar ju ofta om att ta "en öl" (eller fler...) och öl är ju verkligen bannlyst inom LCHF då det är att jämföra med flytande bröd, ett big no no! Det klassiska alternativet (som ju också funkar med LCHF) är ett glas vin, men ett ännu bättre alternativ tycker jag är "en dagens", dvs. vitt vin med mineralvatten, gärna tillsammans med några isbitar och en limeskiva. Fräscht och gott och mer som en öl i alkoholhalt.

En annan utmaning när det vankas AW är ju det här med tilltugg och mat. Går man direkt från jobbet så är man ju oftast lite småsugen på något och det är inte alltid utbudet på AW-ställen är så LCHF-anpassat, jordnötter är oftast det minst dåliga alternativet som står till buds, men akta er för chilinötterna, paneringen runt nöten består där av massor av kolhydrater!




Kommentarer
Postat av: Sofie

Nej Sofia, jag kan inte köra den här lchf-grejen. Jag tror definitivt att jag äter för mycket pasta och för lite grönsaker, men jag tror att din diet är för extrem. (För mig.) Jag ska nog helt enkelt köra på den gamla hederliga tallriksmodellen. Bra balans av allt. Och inget sött. Kanske får se till att skaffa mig en blogg till, för att tvinga mig hålla ordning på mitt nya liv. För nu är jag trött på mamma-goset :)

2011-01-13 @ 20:36:22
Postat av: Sofia

Du får prova dig fram och se vad som funkar för dig, det viktiga är ju att man hittar något som är hållbart för sig själv! Kroppar funkar ju olika och är olika kolhydratkänsliga, du kanske är mer GI? Jag lovar att peppa i vilket fall! Vi kan göra träningsprogram och sätta upp mål, Midnattsloppet?!

Postat av: Sofie

Def midnattsloppet!

2011-01-14 @ 16:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback