Fem år!!

Igår fyllde den här bloggen fem år, helt galet!! Grattis grattis!!

Detta har verkligen varit fem mycket händelserika år måste jag säga. Från att vara nyligen hemkommen till Uppsala efter att ha varit utbytesstudent i Australien i ett år sattes det igång med
C-uppsatsskrivande. Och snart var jag en förvirrad praktikant i maktens korridorer i Bryssel. 

Efter ett år nere på kontinenten, där jag fortsatte arbeta på EU-representationen och skrev klart min D-uppsats flyttades det sedan vidare till Stockholm och arbete på justitiedepartementet. Roliga och lärorika år följde på EU-enheten där vi jobbade intensivt inför och under det svenska EU-ordförandeskapet. En massa nya människor lärde jag känna på jobbet och det restes kors och tvärs över Europa. Många resor i regeringsplanet har lärt mig att uppskatta att resa med privatjet, vem hade kunnat tro det för fem år sedan? 

Efter att ordförandeskapet avklarats så bar det av ner till Bryssel igen, för att tjänstgöra hos EU-kommissionär Cecilia Malmström i fyra månader. Sedan tillbaka till Stockholm och nytt arbete på justitiedepartementet, denna gång på enheten för asyl och migrationspolitik.

En massa resor har jag hunnit med både i jobbet och privat, inte mindre än tre vändor till Italien (Rom, Venedig, Sicilien), sex resor till Spanien (tre gånger till Madrid och tre gånger till Barcelona), två inköpsresor till Champagne, avstickare till Riga, London, Paris, Berlin och New York. Med jobbet åkte vi också till Prag och Warsawa. Häftiga fantastiska resor till Indien, Kina och Kenya har hunnits med.

Jag har också hunnit med att bli moster igen, till lilla Simon, och så småningom blev jag även faster, till lilla Juni! Jag har även hunnit med många lekdagar med lilla stora Samuel.

Och så har jag hunnit med att köpa två bostadsrätter. Vuxenpoäng på det. 

Jag ser fram emot de kommande fem åren och håller tummarna för att de blir lika spännande och innehållsrika!! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback