Förbättrat recept

Jag gjorde en ny omgång oopsies ikväll. Jag kände att det fanns utvecklingspotential i receptet som jag prövade förra veckan, och givetvis hade jag rätt!! Här kommer receptet på matigare och "brödigare" oopsies!

6 ägg (uppdelade i gulor och vitor)
200 g philadelphiaost
2 msk fiberhusk
2 msk krossat linfrö
2 dl solrosfrön
1 msk fibrex (fibrer från sockerbeta)
1 dl olivolja
1 tsk bakpulver

Till garnering:
- Skalade sesamfrön
- Havssalt
- Riven parmesanost

På samma sätt som när man gör de vanliga oopsiesarna så vispar man äggvitorna separat till ett hårt skum. Vispa samman äggulor och ost i en separat skål, blanda i övriga ingredisenser. Låt vila några minuter för att låta  fiberhusken svälla, blanda i lite vatten vid behov, i fall röran blir för hård. Vänd ner äggvitan. Pytsa ut i lagom stora högar på en plåt kläd med bakplåtspapper (för mig blev det två plåtar, totalt 10 oopsies). In i ugnen, 175 gr i ca 25-30 min. På slutet satte jag på grillfunktionen lite för att få färg på bakverken. Voila, klart! Infryses och tinar snabbt och smidit i brödrost eller smörgåsgrill!

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Kul att du bloggar! Fortsätt så :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback