Middagstips - Tacosgratäng

Det är roligt att exprimentera fram lite nya recept. Det får en också att inse vilka stora variationsmöjligheter det finns inom LCHF, och vad mycket gott som är "tillåten bantarmat", helt fabulous. Ikväll blev det en egen komponerad tacogratäng, mycket gott! Ett glas rödvin på det och man är hemma.



Till denna anrättning använde jag mig av:

500 g köttfärs
1 stor röd paprika
1 gul lök
1/3 burk jalapeños
1 paket tacokrydda
300 g riven herrgårdsost
Smör till stekning

Bryn köttfärsen och blanda i tacokryddan. Låt puttra tills all överflödig vätska försvunnit. Häll upp i ugnsfast form och stö över hackad paprika, lök och jalapeños. Ha på ost tills du skäms. Och sedan lite till. Gratinera i ugnen, 225 grader i ca 15 minuter. Voila! Klart för servering, jag serverade med guacamole, det rekommenderas!

Tidsåtgång: Ca 30 min.

Kommentarer
Postat av: Sara L

Tips på mat!



Kyklingfileer in i ugnen, saltade och pepprade så klart. När det är 5-10 min kvar av tiden häller du på grädde som du har kryddat som du vill plus att du lägger på mozzarella ost och tomat. Mumma! Lagar sig nästan självt! :)

Postat av: Sara L

Gjorde precis ett inlägg men förstår inte varför det inte kommer upp. Iaf. Ett mattips! Saltade och pepprade kycklingfiléer in i ugnen. När det är 5-10 min kvar av tiden tjoffar du på grädde som du har kryddat plus att du lägger på mozzarella och tomat på filéerna och in i ugnen igen. Lagar sig nästan helt själv!

2011-01-12 @ 22:44:26
URL: http://lifvligt.blogg.se/
Postat av: Sara L

Ha ha nu blev det 2 inlägg för det :)

2011-01-13 @ 06:46:13
URL: http://lifvligt.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åh, låter gott! Jag tar tacksamt emot kycklingtips, när jag lagar kyckling själv är det nästan uteslutande thaigrytor. Är det skivade tomater på? Äter du ngt till?

2011-01-13 @ 09:35:43
URL: http://supersofia.blogg.se/
Postat av: Sara

Inget till :) skivade tomater och skivad mozzarella!

2011-01-13 @ 17:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback